Як вибрати правильний продакшн для створення відеоролика. 10 лайфхаків

Дата: 12 Вересня 2016 Автор: Ірина Виртосу
A+ A- Підписатися

“Як зробити якісний продукт, а не те, що у нас зазвичай виходить?”.

Із такими словами Марини Говорухіної стартувала волонтерська ініціатива для PR-менеджерів громадських організацій Communication Laboratory (CLAB).

Натхненниця і ініціаторка CLAB, директорка з комунікацій Центру інформації про права людини Марина більше року виношувала цю ідею. Її особистий виклик у професії – підвищити професійний рівень PR-менеджерів громадських організацій до бізнес-рівня. Іншими словами, якщо є завдання, важливо його виконати, щоб отримати максимальний результат – активізацію суспільної свідомості, діяльності щодо захисту громадських інтересів, зміни в законодавстві й політиці держави щодо прав людини.

CLAB створений для того, щоб дати можливість PR-менеджерам розвивати свої знання і вміння, зустрічатися з цікавими гостями з бізнесу, політики, неурядовими організаціями, ділитися досвідом, знаннями та інструментами.

“Найчастіше поради для хорошого PR досить прості, але чомусь, мало хто з громадських організацій ними користується і продовжують наступати на ті ж граблі. А це заважає створювати по-справжньому якісний продукт, який може зачепити аудиторію”, – коментує Марина Говорухіна.

 

Першими гостями CLAB стали режисер Костянтин Денисюк і Арут Аршакян з продакшн Selena films.

Продакшн (від англ. Production) – сленг, який використовують для позначення процесу створення проекту або творчого продукту. Найчастіше вживаний у сферах кіно-, теле- і радіовиробництва.

Арут і Костянтин розкрили секрети роботи продакшну, що варто знати кожному громадському працівникові, який збирається зняти соціальну рекламу або корпоративне відео і підказали CLAB-учасникам, як можна з ними… домовитися.

 

Нижче – поради у вільному переказі.

1. Як вибрати правильно продакшн? Звичайно ж розпитати на ринку послуг, які є гравці, скільки коштують їхні послуги, з якими клієнтами працювали, подивитися їхні роботи. Але важливо ще ваше перше враження (як і наступні). На інтуїтивному рівні ви повинні зрозуміти, підходять вам люди, з якими ви зараз спілкуєтеся, чи все таки із двох варіантів пошукати третій?

“Ми сприймаємо кожен проект як унікальний. Три невдалих замовники – і можна на своєму іміджі поставити хрест на довгі роки. Тому ми теж придивляємося до замовника. І самі зацікавлені в хорошому продукті”.

2. Ваше завдання при розмові з представниками продакшну – донести якомога чіткіше, що ви хочете побачити у відео.

3. Для цього ви повинні чітко уявляти, яка ваша цільова аудиторія.

4. Як зробити круту ідею? Простота у креативі – це дуже добре. І знову-таки відштовхуйтесь від вашої цільової аудиторії, яку ви знаєте краще за будь-якого професійного продакшина. Думки домогосподарок і політиків вас повинні цікавити мало, головне, щоб ви потрапили в точку.

“У нас замовники – від міністра до рецидивіста. Ми створюємо для всіх. Ми принципові художники”.

5. Збираючись на зустріч з продакшном, підготуйте бриф. Це детальний опис того, що ви хочете бачити в кінцевому результаті. Як ви складете бриф – так і “поїдете”. Увесь процес підготовки, зйомки і постробіт – це колективна творчість.

“Якщо у вас є ідея, ви уявляєте те, щоб хотіли зробити, але в чомусь губитеся, професійний продакшн допоможе вам “дотиснути”. Дзинь! – і “раби “пішли робити декорації”.

6. Розробіть “Біблію” вашого проекту, і обов’язково підпишіть її з усіма учасниками процесу. “Біблія” – повна розшифровка всього того, про що ви домовилися з представниками продакшну: концепція самого відеопродукту, використані декорації, кастинг акторів, обладнання та матеріали… Будь-які дрібниці важливі. Це доповнення до офіційного договору захищає вас як замовника, так і продакшн, від непередбачених претензій до процесу і, власне, самого відеопродукту.

“Люди, які не скинули вам жодного файлу (документа – авт.) на емейл – це ті, хто працюють на ентузіазмі. І в даному випадку ентузіазм – не найкраща характеристика”.

7. Вилка бюджету – ваше розуміння того, скільки реально ви готові заплатити. І тоді у продакшну є можливість розглянути варіанти, де в бюджеті можна урізати, а де дорогий ефект замінити на більш простий, але доречний.

“Ми не розуміємо, скільки коштує, але давайте починати…”. Ні, це так не працює. Якщо ви очікуєте кадр сходу сонця над Лаврою, а внизу бідні, нужденні люди… Ви повинні чітко уявляти, скільки все це коштує. Вартість оренди вертольота, вартість камери, яку використовуєте, скільки коштує домовитися з людьми, які будуть “зі сльозами на очах”, вартість одного дня роботи знімальної групи. І схід сонця – це реально зйомка в 15 хвилин, якщо не хмарно, звичайно… Якщо з якихось причин не встигли – усе переноситися на завтра. І сума подвоюється.

З хорошим продакшном завжди можна домовитися. Наприклад, для нас, як і для кожного бізнесу, важливі довгограючі хороші відносини”.

8. Найважче у знімальному процесі – доводиться багато чекати. Але не полишайте зйомку – будьте від початку і до кінця. Наберіться терпіння. Зрештою, це ж ваше відео, ваш продукт.

9. Будьте уважні, читаючи розкадровку відео. Усе, що вам не сподобалося у “друкованому” вигляді, буде в стократ помітніше на екрані.

10. Звичайно, ваша робота повинна бути професійна. Але ще має бути… везіння, фарт. І ви обов’язково повинні вірити в те, що ви робите.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter