Колишні співробітники телеканалу “Дом” розповіли про цензуру в редакції – УП

Дата: 22 Листопада 2021
A+ A- Підписатися

Колишні працівники каналу “Дом” розповіли про цензуру в редакції стосовно написання новин для мовника: вказівки щодо “правильного” подання інформації нібито надходили від Офісу президента.

Про це йдеться в матеріалі “Української правди” під назвою “Великий “Дом” для президента. Як канал для окупованих територій може стати всеукраїнським”.

Джерело: kanaldom.tv

Офіційно ДП “Державна платформа іномовлення”, до якого входить “Дом”, керує Юлія Островська. Раніше вона працювала директоркою з виробництва в студії “Квартал 95”. Перший рік з нею працював ексспівробітник директорату інформполітики ОП Максим Кречетов, він обіймав посаду креативного редактора.

Кречетов розробляв та запускав такі проєкти, як блог “А как там дома?”, програми “Официальный разговор”, “Код безопасности”.

Між керівництвом і журналістами та випусковими редакторами “Дому” перебувала Ксенія Герасименко, яка відповідала за новини. Як повідомили колишні працівники телеканалу журналістці УП, вона робила це “особливо завзято”: передавала вказівки з написання новин від ОП, сварила медійників за те, що вони “перемогу подали не як перемогу”, а після розмов зачищала повідомлення в месенджерах.

Вказівки також надходили від Кречетова, пишуть журналісти. В коментарі УП той підтвердив, що в період роботи на телеканалі часто бував в ОП, але, за його словами, лише для того, щоб “дізнатися державну позицію з тих чи інших питань”.

Цензуру в редакції каналу “Дом” заперечила також Тетяна Попова, яка вела програми “На самом деле мир” і “Код безопасности”.

Натомість колишні працівники стверджують, що частина вказівок із “правильного оформлення” новин надавалася письмово та дуже чітко. Зокрема, фронт на Донбасі треба було називати лише “лінією розмежування”, бойовиків – “незаконними збройними формуваннями”. Не дозволялося використовувати слова “війна”, “конфлікт”, “ворог”, розповіли вони.

У новинах нібито вимагалося постійно згадувати Володимира Зеленського, ОП, президентську програму “Велике будівництво”, кредити “5–7–9%”, добре відгукуватися про тодішнього міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова.

“Хтось відкриває трубу – “Дом” їде, хтось відкриває зупинку, як у Росії, – “Дом” їде. Зробили метр дороги по “Великому будівництву” – ми вже дістаємо ці відео з архівів, розказуємо, як по всій країні все розвивається. Фактично це канал – пресслужба Офісу президента”, – розповів УП один з експрацівників каналу.

Також, за його словами, канал в жодному разі не згадував Петра Порошенка.

Незначне послаблення вимог припало на період, коли шеф-редактором телеканалу “Дом” призначили Олексія Мацуку (на початку листопада нинішнього року він пішов з каналу. – Ред.). Експрацівники розповіли, що наказу від Мацуки “менше показуйте Зеленського” не було. Але коли журналісти просили замість восьми хвилин монологу Зеленського дати дві, той погоджувався, уточнили вони.

Наразі коментаря щодо звинувачень у цензурі від керівництва каналу “Дом” немає, пише УП. Спершу там погодилися письмово відповісти на запит журналістів, проте, отримавши запитання, назвали їх “провокаційними” та не надали відповіді.

У коментарі “Детектору медіа” радник голови Офісу президента Михайло Подоляк заявив, що жодного втручання Банкової в редакційну діяльність каналу “Дом” не було.

За його словами, єдиний формат співпраці представників влади з представниками телеканалу – “допомога із залученням спікерів в ефіри, присутністю на офіційних заходах, запрошеннями на брифінги”.

Подоляк наголосив на тому, що “засадничою цінністю ОП є абсолютно беззастережне невтручання в будь-яку редакційну політику будь-яких медіа”.

Телеканал “Дом” працює з березня 2020 року. Мовить на тимчасово окупованих територіях для “об’єктивного інформування українців на території Донецької та Луганської областей, АР Крим та м. Севастополя та їхнього повернення до українського порядку денного”,

Нагадаємо, що 20 жовтня журналістка телеканалу “UA: Перший” та ведуча ток-шоу “Зворотний відлік” Мирослава Барчук заявила про тиск із боку ОП на редакцію програми. За її словами, після виходу чергового ефіру шоу підлеглі керівника ОП Андрія Єрмака звинуватили журналістів у недотриманні стандартів, а саме у відсутності балансу думок у студії.

Радник голови ОП Михайло Подоляк відкинув звинувачення Барчук та повідомив, що вважає вимоги щодо гостей “консультуванням”. Зеленський назвав заяву журналістки “хайпом” та запевнив, що жодних таких списків ОП не узгоджує.

Рада з питань свободи слова та захисту журналістів при президентові України також не побачила прямого тиску на журналістів у цій конфліктній ситуації.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: