В ОП назвали “дивним” журналістський запит Bihus.Info й замість відповіді на нього оприлюднили сам документ

Дата: 18 Листопада 2022
A+ A- Підписатися

Офіс президента України оприлюднив журналістський запит Bihus.Info замість того, щоб надати відповідь на сам запит, що стосувався нещодавніх призначень на керівні посади в державних структурах людей, пов’язаних з керівником ОПУ Андрієм Єрмаком.

Про це повідомила редакторка та журналістка проєкту Аліса Юрченко на своїй сторінці у фейсбуку.

Аліса Юрченко, Андрій Єрмак, Михайло Подоляк. Колаж: ZMINA

Вона розповіла, що надіслала запит у процесі роботи над випуском про кадрові призначення до державних органів і на підприємства державної форми власності людей, наближених до керівника ОПУ.

У запиті Юрченко запропонувала Єрмаку записати інтерв’ю та навела перелік питань. Серед них були, зокрема, питання про призначення в наглядову раду “Укрнафти” ексспівробітниці юридичної компанії Єрмака і керівника його кабінету.

Згодом журналістці надійшло повідомлення про те, що керівник ОПУ ухвалив рішення опублікувати її запит замість відповіді на питання, а також передати адресований персонально йому запит Ставці Верховного Головнокомандувача.

“А ще через кілька годин мій запит, адресований Андрію Єрмаку, опублікував Михайло Подоляк (Ред. — радник голови ОПУ), причому додав вигаданий ним самим контекст неопублікованого матеріалу. Назвав його спробою “кинути тінь на колегіальне рішення… Ставки Верховного Головнокомандувача в чиїхось комерційних інтересах”, — написала Юрченко.

До свого поста вона додала копію бланка ОПУ з відповіддю на її запит.

На переконання Юрченко, рішення Єрмака публікувати її запит через Подоляка є “маніпулятивною спробою втекти від відповіді на всі питання, озвучені в запиті”. До того ж Подоляк наперед дискредитував матеріал, якого ще не бачив, наголосила вона.

Джерело: телеграм-канал Михайла Подоляка

У відповідній публікації в телеграм-каналі Подоляк зазначив, що зазвичай вони не оприлюднюють журналістських запитів, але “цей виявився вкрай дивним і …  має абсолютно конкретні наміри”. Він заявив, що це — спроба “кинути тінь на колегіальне рішення… Ставки Верховного Головнокомандувача в чиїхось комерційних інтересах”.

Подоляк наголосив на тому, що йде повномасштабна війна й рішення про відчуження “Укрнафти” було “ухвалене на Ставці Верховного Головнокомандувача”.

“Рішення про відчуження «Укрнафти» (що роками була в руках олігархів), як і чотирьох інших критично важливих підприємств, було прийнято на Ставці Верховного Головнокомандувача. Це свідоме виважене колегіальне рішення, що ухвалено військово-політичним керівництвом держави одноголосно. Ці підприємства, включно з “Укрнафтою”, передані не до Офісу президента. Вони передані в управління Збройним силам України на час дії воєнного стану”, — пише він.

І резюмує: “Невже хтось дійсно хоче залишити критично важливе підприємство для армії під час війни… олігарху? Окрім, звісно, самого олігарха. Переконаний також, що рішення Ставки беззаперечно підтримується суспільством та журналістською спільнотою”.

Інших коментарів з боку ОПУ щодо журналістського запиту поки що не було.

Раніше ZMINA повідомляла про те, що правоохоронці відкрили кримінальне провадження після публікації розслідувань журналістами “Схем” та “Української правди” про прямий зв’язок між очільником Дніпропетровської обласної військової адміністрації Валентином Резніченком і компанією, на яку вона, починаючи з березня, спрямувала півтора мільярда бюджетних гривень для відбудови доріг в області.

Також стало відомо, що поліція охорони розірвала договір з надання послуг охорони маєтку кума Путіна Віктора Медведчука у Пущі-Водиці лише після публікації “Української правди”.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: