У Раді розслідуватимуть обставини зміни власників “112 Україна”, NewsOne та ZIK

Дата: 18 Жовтня 2019
A+ A- Підписатися

У парламенті створили тимчасову слідчу комісію, яка має з’ясувати обставин зміни власників телеканалів “112 Україна”, NewsOne і ZІK.

Про це повідомляє пресслужба Верховної Ради. 

За створення комісії, яка має обмежити вплив Росії на інформаційний простір, проголосували 278 народних депутатів. За задумом депутатів, члени ТСК мають встановити обставини придбання і джерела коштів під час зміни власників телеканалів, які наразі належать депутату партії “Опозиційна платформа – За життя” Тарасові Козаку та олігарху Вікторові Медведчуку. 

Окрім цього, перевірять і факти поширення телеканалами ідей і тез, що можуть загрожувати інтересам національної безпеки, оборони і територіальної цілісності України.

Через пів року комісія має надати пропозиції щодо заборони монополізації інформаційного простору на законодавчому рівні.

Відомо, що нещодавно Нацрада з питань телебачення і радіомовлення відмовилася продовжувати ліцензію на цифрове мовлення телеканалу “112 Україна”. За словами членів ради, декілька років тому канал виграв конкурси в багатьох областях, фактично залишивши глядачів без регіональної журналістики. Тоді в “112 Україна” таке рішення назвали цензурою, а згодом подали до суду на відомство. 

Згодом регулятор попросив забрати ліцензію й у NewsOne. У червні поточного року телеканал спільно з російським “Россия 24” мали намір провести телеміст під назвою “Треба поговорити”. Тоді інформація про ймовірне проведення шоу спричинила хвилю обурення: тодішній прем’єр-міністр Володимир Гройсман назвав майбутній ефір спробою реваншу та закликав керівництво українського каналу NewsOne відмовитися від цієї ідеї, а низка експертів наголошувала на тому, що проведення телемосту – порушення чинного законодавства. 

Керівництво каналу скасувало проведення передачі, проте ГПУ зареєструвала провадження про замах на скоєння державної зради через анонс і викликала на допит керівництво та журналістів NewsOne. 

Згодом Нацрада прийшла до каналу з перевіркою. Експерти національного регулятора говорили, що телеміст був лише контекстом її проведення, адже попередній аналіз контенту мовника показав, що NewsOne неодноразово транслював мову ворожнечі. 

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: