У Гонконгу засновника газети Apple Daily Джиммі Лая відправили за ґрати за “шахрайство”

Дата: 25 Жовтня 2022
A+ A- Підписатися

Суд Гонконгу визнав засновника медіакомпанії Next Digital Limited, власника єдиної продемократичної газети Apple Daily 75-річного Джиммі Лая винним у “шахрайстві”.

У відповідь на це Комітет захисту журналістів (CPJ) випустив заяву із засудженням обвинувального вироку в справі медіамагната, лауреата Премії за свободу слова Гвен Іфілл. 

Джиммі Лай. Джерело: hk01.com

Лая засудили за двома пунктами шахрайства за нібито порушення умов оренди штаб-квартири Next Digital. Захист медійника планує подавати апеляцію на вирок.

Адміністративного директора Next Digital Вонга Вай-Кеунга засудили за тим же звинуваченням.

Президентка CPJ Джоді Гінсберг у Нью-Йорку наголосила на тому, що засудження Лая за сфабрикованими звинуваченнями в шахрайстві свідчить про те, що Гонконг “не зупиниться ні перед чим, щоб змусити замовкнути одного зі своїх найзапекліших медіакритиків”.

На її переконання, Лай став мішенню за свою журналістську діяльність, і влада Гонконгу повинна звільнити його та зняти всі звинувачення.

Лай перебуває за ґратами з грудня 2020 року. Він уже відбув 20-місячний термін ув’язнення за двома іншими звинуваченнями, пов’язаними з його ймовірною причетністю до несанкціонованих демонстрацій.

Також чоловік очікує суду за звинуваченнями в справі щодо національної безпеки. За це йому загрожує довічне ув’язнення; очікується, що провадження розпочнеться 1 грудня.

У 2021 році Лай отримав нагороду CPJ за свободу преси імені Гвен Іфілл на знак визнання його відданості свободі преси.

Будівля, де розташовувався офіс газети Apple Daily. Джерело: hk01.com

Нагадаємо, що в червні 2021 року пів тисячі поліцейських увірвалися до офісу Apple Daily, відомої своєю критикою комуністичного режиму Китаю. Вони провели обшуки, вилучили техніку, затримали головреда видання та чотирьох менеджерів через обвинувачення в порушенні так званого закону про нацбезпеку, ухваленого в Китаї в червні 2020 року.

На брифінгу для преси поліція повідомила, що з 2019 року Apple Daily опублікувала понад 30 статей, які закликають країни ввести санкції стосовно Гонконгу та материкового Китаю.

За словами представника МВС Гонконгу, газета нібито використовувала “журналістику як інструмент для порушення нацбезпеки”.

Силовики висунули звинувачення видавцю Apple Daily Ченг Кім-хану та головному редактору Раяну Лоу в “змові з іноземною державою або зовнішніми елементами для підриву національної безпеки”. Обвинувачення висунуто згідно з положеннями закону про нацбезпеку, ухваленого в Китаї 30 червня 2020 року.

Водночас редакція Apple Daily тоді повідомила, що попри тиск із боку поліції п’ятничний номер вийшов накладом 500 тисяч примірників.

Згодом компанія Next Digital Limited, власник Apple Daily, оголосила, що видання припиняє випуск і закривається з 23 червня 2021 року.

Гонконг, який колись був оплотом свободи преси, опустився з 18-го місця 2002 року, 80-го –  2021-го на 148-ме у Всесвітньому індексі свободи преси RSF 2022 року. Китай перебуває на 177-му місці зі 180.

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: