Нідерланди дали ліцензію на мовлення російському “Дождю”

Дата: 10 Січня 2023
A+ A- Підписатися

У Нідерландах медіарегулятор надав дозвіл на мовлення російському телеканалу “Дождь”. 

Відповідне рішення опублікували на сайті регулятора. 

Фото: Reuters

Заявку на ліцензію компанія TVR Studios B.V. подала ще 6 грудня. Саме цього дня голова Нацради з питань телебачення і радіомовлення Латвії Іварс Аболіньш повідомив про позбавлення ліцензії “Дождя”. 

Нідерландський медіарегулятор, вивчивши подані телеканалом дані, дійшов висновку, що відмовити в ліцензії за законом немає можливості. Згідно із законом, відмовити могли, якби заявники надали неправильні чи неповні дані або ж якщо “можна обґрунтовано очікувати, що заявник не дотримуватиметься положень закону”. 

Дозвіл діятиме п’ять років, він не підлягає переданню й втратить силу відповідно до закону наприкінці терміну дії або ж якщо його відкличуть. Це можуть зробити серед іншого через несплату деяких витрат, пов’язаних з наглядом регулятора. 

Відомо, що телеканал “Дождь”, визнаний “іноагентом” у Росії, припинив свою діяльність на батьківщині торік у березні. Гендиректорка медіа Наталія Синдєєва пояснювала таке рішення ухваленням у РФ “закону про фейки”, згідно з яким загрожує переслідування за будь-які публікації, що не відповідають офіційній позиції влади. 

Мовлення журналісти поновили з Латвії, Нідерландів, Грузії та Франції, але наприкінці минулого року латвійська влада анулювала ліцензію. Сталося це після того, як ведучий Олексій Коростельов під час ефіру висловив сподівання, що канал зміг допомогти тим російським військовим, які звертаються до них та розповідають про, наприклад, погане оснащення. 

Головред телеканалу Тихон Дзядко тоді перепросив та заявив, що його медіа “не займалося, не займається і не займатиметься допомогою з оснащенням російської армії – на фронті чи за його межами”. Коростельова звільнили. 

Фото: AP Photo / Denis Kaminev

Латвійський регулятор також оштрафував “Дождь” на 10 тисяч євро за показану мапу з Кримом у складі Росії й за слова “наша армія” стосовно збройних сил РФ. 

“Крим на мапі – це помилка… Дизайнер, коли робив мапу, взяв першу мапу, що йому трапилася в інтернеті, і виходячи з неї все це малював. Після чого, оскільки матеріал поспішно монтували, поспішно надіслали до редакції, через це його ніхто не подивився. Тепер у нас є чітка настанова: якщо матеріал надається в розпорядження редакції після монтажу пізніше ніж за 30 хвилин до початку ефіру, то він не виходить”,відповідав Дзядко на ситуацію з мапою. 

Щодо використання словосполучення “наша армія”, то головред телеканалу зазначав: “Ми, знаючи, що від 60% до 70% нашої аудиторії – російські громадяни в Росії, вважаємо, що ця війна стосується кожного, кожного росіянина. Тому, коли наші ведучі говорили про мобілізацію та про злочини в Україні, вони це говорили, маючи на увазі: “Шановні телеглядачі Росії, це наша армія робить злочини. Не якась там армія, а наша з вами, володарі російських паспортів”. 

Нагадаємо, що “Дождь” оскаржуватиме відкликання ліцензії на мовлення в Латвії. 

Фотографія обкладинки: tvrain

Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: