Україна заборонила трансляцію лояльного до Лукашенка телеканалу “Беларусь 24”

Дата: 11 Червня 2021
A+ A- Підписатися

Телеканал “Беларусь 24”, що має юрисдикцію Республіки Білорусь, вилучено з Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України.

Таке рішення 10 червня ухвалила Нацрада з питань телебачення і радіомовлення за результатами моніторингу іноземних телеканалів, що мовлять в Україні, повідомляється на сайті відомства.

Джерело: intex-press.by

Ретрансляцію “Беларусь 24” було дозволено рішенням Нацради від 23 липня 2015 року №1147.

Підставою для вилучення телеканалу з переліку дозволених для ретрансляції програм стало розміщення в його ефірі аудіовізуальних творів, заборонених для демонстрування на території України, та фільмів за участю акторів, внесених Міністерством культури та інформаційної політики до переліку осіб, які загрожують національній безпеці нашої держави.

Як повідомив член Нацради Максим Онопрієнко, діяльність цього інформаційного ресурсу відстежувалося “давно і прискіпливо”.

Певний час ефірне наповнення каналу помітно відрізнялося від типових провладних білоруських, оскільки це міжнародна версія, очевидно, вони на це зважали. Але нещодавно нашим моніторингом були зафіксовані порушення”, – уточнив він.

Зокрема, в період із 19 до 22 травня 2021 року виявлено трансляцію передач “Понять и обезвредить” за участю Олега Газманова; “Последний день” за участю ведучого Бориса Щербакова та “Славянский базар. Союзное государство приглашает. Песнярам – 50. Выпуск 1” за участю Ольги Кормухіної. Всіх вказаних персон внесено до переліку осіб, які загрожують безпеці України.

Водночас в ефірі телеканалу “Беларусь 24” зафіксовано трансляцію передачі “Панорама”.

У сюжеті за 21 травня під назвою “Украинский след в попытке госпереворота в Беларуси” звучали висловлювання зневаги на адресу батальйону “Донбас”, який у складі Національної гвардії захищає територіальну цілісність нашої держави від російської військової агресії (військове формування було названо “карательным батальоном”)”, – йдеться в повідомленні Нацради.

В іншому сюжеті за 22 травня під назвою “Зеленский отказал русским в праве считаться коренным народом” поширювалася неправдива інформація, зокрема звинувачення щодо відмови в Україні на законодавчому рівні захищати права національних меншин через безпідставне ототожнення категорій “національна меншина” та “корінний народ”. Такий контент містить елементи розпалювання національної ворожнечі та має ознаки порушення абзацу четвертого частини другої статті 6 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.

“Оскільки станом на 6 червня 2021 року Республіка Білорусь не є підписантом Європейської конвенції про транскордонне мовлення і ретрансляція телепрограми “Беларусь 24” з території Республіки Білорусь здійснювалася відповідно до рішення Національної ради, то в разі ігнорування вимог конвенції та українського законодавства Нацрада має право вжити заходів щодо запобігання або припинення таких порушень”, – пояснюється в повідомленні Нацради.

Раніше заборони мовлення телеканалу “Білорусь 24”, лояльного до режиму самопроголошеного президента країни, вимагали активісти та експерти.

Так, український правозахисник, який довгий час жив у Білорусі з родиною, але був змушений виїхати через переслідування і тиск силовиків у квітні 2021 року, Володимир Яворський назвав це ЗМІ “джерелом лукашенківської пропаганди та дезінформації” й наполягав на забороні його ретрансляції на території нашої країни.

Читайте також: Як зупинити терор Лукашенка: експерти й правозахисники про порятунок демократії в центрі Європи 

 
Поділитися:
Якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: