Херсонський художній музей упізнав три картини, які окупанти вивезли до Криму
Херсонський художній музей імені Олексія Шовкуненка впізнав ще три картини зі своєї колекції, які російські загарбники під час тимчасової окупації міста вкрали та вивезли до Криму.
Про це музейники повідомили на фейсбук-сторінці установи.
“Знову звертаємося до світлини із Сімферополя, на яку потрапив список викрадених робіт. Нагадуємо: вона була зроблена 1 квітня 2023 року при підписанні так званого “договору” про зберігання вкрадених творів у Центральному музеї Тавриди. За списком вирахували ще кілька робіт, які зараз стовідсотково незаконно перебувають в окупованому Криму”, – зазначили вони.
Так, зокрема, музейники впізнали картину херсонського живописця та графіка Івана Гопкала “Парк” (1959).
“За цим списком, який був складений уже в Центральному музеї Тавриди, ми раніше визначили одну з графічних робіт херсонського живописця та графіка Івана Гопкала та припустили, що інші його роботи мають бути десь поруч. І не помилились. Найвірогідніше, це не остання ідентифікована робота художника”, – зазначили вони.
Серед вкрадених творів мистецтва – “Париж. Бульвар Мадлен” (1967) українського живописця Михайла Чепика.
Він відомий як майстер тематичних картин і пейзажів. Викрадена робота належить до відомої серії Чепика з краєвидами Франції, яку художник створив після своїх закордонних творчих відряджень.
Третя ідентифікована графічна робота – “Човни” (1979) Юрія Баликова.
Баликов працював переважно в галузі станкового живопису, він відомий як майстер жанрової картини, пейзажист, портретист.
“На цьому музейний квест не завершується. Далі буде“, – наголосили працівники Херсонського художнього музею.
Раніше, два тижні тому, музейники ідентифікували картину латвійського художника Карліса Добрайса “Реставратори” (1962), яку автор подарував музею у 2017 році, а також картину українського митця Леоніда Лабенка “В Горках” (1969).
Нагадаємо, що на початку листопада окупанти під приводом “евакуації” розграбували Херсонський художній музей. Їм допомагали деякі співробітники музею, що погодилися співпрацювати з росіянами.
Керувала так званою “евакуацією” псевдодиректорка Наталя Десятова, яку херсонці можуть знати як співачку з кафе “Театральне”. Допомагали їй і деякі співробітники музею, що погодилися співпрацювати з росіянами.