У Росії посадовці вимагають від Третьяковки відзвітувати про відповідність експозицій “традиційним цінностям”
Мінкульт Росії надіслав до Третьяковської галереї в Москві листа з вимогою відзвітувати “щодо питання погодження змісту постійних експозицій та виставок у Державній Третьяковській галереї з духовно-моральними цінностями”.
Лист підписала заступниця департаменту музеїв та зовнішніх зв’язків мінкульту Наталія Чечель, пише The Moscow Times, у розпорядженні якого є копія відправлення.
Посадовиця вимагає від гендиректорки Третьяковки Зельфіри Трегулової до 6 лютого підготувати відповідь на скаргу такого собі Сергія Шадріна, яка надійшла до мінкульту.
Згідно з текстом скарги, як пишуть журналісти, на переконання Шадріна, експозиція Третьяковки не відповідає державній політиці “за збереження та зміцнення традиційних російських духовно-моральних цінностей”. Чоловік посилається на указ президента Росії від 9 листопада 2022 року. Згідно з ним, загрозу “традиційним цінностям” становлять екстремістські та терористичні організації, дії США та інших “недружніх” країн і транснаціональних корпорацій, а також окремі ЗМІ та особи на території Росії.
Автор скарги впевнений, що експозиція музею “не повною мірою відповідає духовно-моральним цінностям”, а в залах “представлено твори, що мають ознаки деструктивної ідеології”. Від знайомства з експонатами він “відчув глибокий песимізм, відчуття порожнечі та безпросвітності”, написав скаржник.
Зокрема, Шадрін зазначив, що цикл “Таємна вечеря” в галереї складається з 13 полотен, “за змістом яких неможливо зрозуміти, хто є Юдою”, а в експозиції творів мистецтва другої половини ХХ століття є сцени “численного похорону, зокрема в присутності маргінальних соціальних елементів”, “запійного алкоголізму” та “волюнтаристські інтерпретації” образів російських правителів і діячів культури.
Водночас Шадріна обурила статуя П’єти, створена в 1978 році Олександром Бургановим. Відсутність голови в Богородиці він назвав “диявольською інтерпретацією” релігійного сюжету.
Як прокоментував ситуацію один зі співробітників галереї, “ми маємо справу з типовим радянським способом боротьби з неугодним мистецтвом – нібито листом з народу, якому дається офіційний хід”.